zondag 8 maart 2009

Hoe het allemaal begon (deel III)




Na het de totale kosten van de aanpassingen voor de Discovery te hebben bekeken merkte Sjoerdtje op dat als we toch gingen investeren, dat we er misschien beter iets extra's konden bijleggen om nu toch maar eens bij de ultieme terreinauto uit te komen. We begonnen met het afschuimen van internet in Nederland, België en Duitsland voor een Defender 90. 300TDI of TD5 ? Daarin was nog geen keuze gemaakt, wel moest de Defender netjes zijn en vooral niet afgeragd zoals de Disco wel was. Het LRCH forum was tijdens de zoektocht een perfecte informatiebron. Veel gegevens over waar je op moet letten en wat voor techniek er achter de Defender schuil gaat.

Na een aantal weken zoeken, allerlei overzichten in excel te hebben gemaakt stuiten we op een nette Defender 90 TD5 (kleur Coniston Green) met modderbanden (265/75/R16), snorkel en grijskenteken bij de lokale garage waar wij ook destijds de Freelander kochten. Na wederom een aantal proefritten met diverse Defenders bij diverse verkopers kochten we met veel enthousiasme begin oktober 2008 de Defender 90 TD5. Het gevoel van gebrek aan comfort was verdwenen, het viel eigenlijk wel mee, alleen de Defender moet je leren waarderen als auto. Nu rij ik er het liefst mee rond en laat de V70 met regelmaat staan. De Defender doet ook dienst binnen het bedrijf voor het vervoeren van bedrijfsmiddelen.

Enkele RDW gegevens:
Op 13-07-2000 is de auto toegelaten en is het eerste kenteken afgegeven. Op 17-10-2008 is de laatste tenaamstelling gedaan. De auto is voorzien van een 2,5 liter 5 cylinder turbodiesel motor 90kW/122pk, heeft een ledig gewicht van 1611 kg. en mag een geremde aanhanger van 3500 kg. trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten