zondag 8 maart 2009

Hoe het allemaal begon (deel I)



In mei 2006 begon ik na 12 jaar loondienst mijn eigen bedrijf. Voor mijn werkzaamheden was ik op zoek naar een auto die dienst kon doen als representatieve auto t.b.v. klant en prospectbezoeken, een grijskenteken had en mij enige laadruimte kon bieden. Tot aan dat moment misbruikte ik mijn leaseauto's van de afgelopen jaren vaak om ook onverharde paden te kunnen berijden, zo raakte ik eens een bodemplaat kwijt. De Freelander TD4 leek ons een geschikte auto en voldeed ook aan de emotie van dat moment. Bij een lokale garage kocht ik na enige oriëntatie een tweedehands Freelander TD4 grijskenteken met circa 145.000 op de teller. De Land Rover liefde was geboren!

Met veel plezier reisde ik de regio af om mijn bedrijf commercieel te doen groeien en vonden wij in de weekenden het greenlanen uit. Ik had mij zelf voorgenomen om de Freelander rond de 200.000 km. van de hand te doen en verder te kijken naar iets anders, de 200.000 km. kwam al na 9 maanden in zicht terwijl we dachten dat we daar ten minste 1,5 jaar over te doen. Behalve de verschillende storingen in het motormanagement die mij soms tot waanzin dreven was het een geweldige auto. Bij de overgang naar een opvolger voor de Freelander kwam er een nieuwe Volvo V70, een perfecte reisauto, representatief en voldoende laadvermogen, de V70 won het in de oriëntatie van de Freelander II gebaseerd op de leasekosten en brandstofverbruik.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten